2012-10-08
14:52:00

Måndag- Reflektionsuppgift
Hej! Idag startade temaveckan, så idag har vi planerat. Hela 9:an har delats upp i grupper och från början var jag med Maja, Natt och Jenny. Vi behövde lite mer folk till vår idé, därför slog vi ihop med en annan grupp, så nu är även Alicia, Gladys, Linus S och Axel med i vår grupp.

I slutet på dagen fick vi en reflektionsuppgift som gick ut på att man skulle skriva här på bloggen om hur planeringen har funkat idag. Själv tycker jag att planeringen och gruppen har funkat jättebra. Det var också kul att vi blev några fler!

Vår idé är att göra en slags teater, fast vi har inte riktigt bestämt om vi ska visa upp den för klassen eller om vi ska filma den. Teatern kommer att handla om en skolklass som ska på klassresa. De ska först åka till London och kolla på en musikal där. Sedan ska de få en rundvandring bakom kulisserna, och de ska även få reda på hur man gör en musikal, vad man ska tänka på och hur allt går till när man väl spelar upp den. Efter att klassen har varit i London ska de åka vidare till New York. Där kommer de att gå på en konsert med Alicia Keys. Efteråt kommer de få intervjua henne och fråga hur livet är som artist m.m. Det känns i alla fall som att vi kommer att komma igång snabbt och jag hoppas att slutresultatet bli bra!

Imorgon ska klassen åka till Göteborg, där vi bland annat ska gå på rundvandring på Göteborgsoperan, och senare på kvällen ska vi även få kolla på "Chess" där. Vår teater kommer ju även att handla om en klass som får en rundvandring efter en musikal, så vår grupp får nog vara extra uppmärksamma imorgon ;)

Ha det så bra! 

Kommentar:

Hej Amanda!

Ja, det har du rätt i - rundturen i morgon kan vara till hjälp i ert arbete. Vad gäller redovisningen för klassen kan ni ju filma er musikal för att sedan spela upp den för era klasskamrater. Vad tror du om det? Nu när det är dags att börja skriva manus kan ni ta en titt i Pages - Manus, det kan kanske vara till hjälp.

Lycka till!

Svar: Ja, precis! Vi har filmat vår teater, eller jag antar att man kan kalla det för film nu... Jag kollade i Pages, men jag tyckte faktiskt att det var enklare att skriva i Word.
aamandabild.blogg.se

2012-10-08 @ 19:44:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: