2012-10-12
14:04:00

Fredag- Reflektionsuppgiter
Hejhej! Idag har vi som vanligt fortsatt med vårt tema- arbete som vanligt och här är fredagens reflektionsfrågor:

1. Vi har pratat en del om att plagiera. Vad har du för tips på att undvika att skriva av andra, trots att man kan läsa andras inlägg och få inspiration?
- Mitt tips är att bara tänka bort att det finns andra bloggar att kolla på. Att man bara skriver det man själv tror är rätt svar o.s.v. Fast om det egentligen är ett tips är jag dock inte säker på, men jag tycker bara att man bör inse det själv, att det inte är okej att plagiera. 

2. Vilka framsteg har ni gjort i gruppen i dag?
- Vi har gjort en hel del framsteg i dag, så det känns gött! Vi har varit på Varbergs Teater, där vi har filmat första delen av vår teater. Så nu har vi bara hälften av inspelningen klart, och sedan ska det finslipas och så... 

3. Beskriv kort hur de olika ämnena kommer in i ert arbete. (Bild, musik, svenska, engelska, teknik och fysik)
- Vi har inte riktigt bestämt än hur vi ska få med Bild-ämnet, men jag antar att vi kommer att få med det när vi spelar in andra delen av teatern. Musik får vi också med i andra delen, då vi ska gå på konsert med Alicia Keys. Svenska får vi med ganska mycket, eftersom vi skriver manus, och mestadels pratar svenska i vår teater. Engelska få vi också med, för när vi ska till New York och kolla på Alicia Keys kommer vi bland annat prata engelska med henne efteråt. Teknik och fysik tror jag också att vi får med i första eller andra delen av teatern!

Ha en bra helg! /Amanda

Här kommer en liten vinterbild, bara för att vintern är så mysig! :)

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 

Kommentar:
#1: Natt

Hej Amanda jag tycker att ditt tips var bra att man ska tänka bort att det finns andra bloggar som man kan kolla på och bara skriva de man tycker utan att kolla på andra.

Jag tycker att du inte behöver ändra på något för att jag tycker att det är bra redan.

Svar: Hej Natt! Så kul att du tyckte mitt tips var bra! Man tackar! :)
aamandabild.blogg.se

2012-10-16 @ 09:14:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: